Sponzorizat de newsflash.ro
Povestea de succes merge mai departe! Duster e mai cool ca oricând, valorificând la maxim caracteristicile mărcii Dacia: robustă și outdoor, esențială și cool, eco-smart. După 13 ani și peste două milioane de exemplare, cel mai vândut SUV european în 2022 ajunge la a treia generație.
Mai Duster decât oricând este deviza sub care Dacia ne-a prezentat, în mare secret, în două locații din Cascais, Lisabona, noua generație a modelului său fanion, Duster. Secretul se datorează programului de lansare a celei de-a treia generații. Astfel, avanpremiera pentru presă a avut loc la Lisabona, apoi lansarea oficială și premiera mondială se vor petrece la Salonul de la Geneva din februarie-martie 2024, primele teste internaționale în aprilie 2024, iar startul vânzărilor este programat pentru mai-iunie, anul viitor.
De ce mai Duster ca oricând? Păi pentru că noul model duce saga Duster la un nivel neașteptat, cel puțin pentru unii, concluzia generală printre colegii de breaslă, aflați în Portugalia, fiind aceea că noul Duster este cumva primul automobil Dacia foarte dezirabil, pe care îl alegi nu neapărat datorită prețului, ca prim criteriu, ci pentru că îți place. Pentru asta trebuie să mulțumim departamentului de design de la București, de altfel întregul proiect a fost dezvoltat integral în România. Desigur, este lesne de observat că, stilistic vorbind, Duster III se bazează extensiv pe designul conceptului Bigster, de asemenea un proiect românesc, realizat de designerul sătmărean Victor Sfiazof (autor al mai multor proiecte Renault și Alpine în ultimii ani). Da, designul este capitolul la care noul Duster strălucește. Catalogat de unii drept „aventuros’, stilul mașinii este cu adevărat spectaculos pentru un produs Dacia. Robust și plin de personalitate, noul model de reinventează practic, ducând stilul deja iconic al SUV-ului românesc într-o nouă paradigmă, combinând elemente deja cunoscute cu noul limbaj estetic al mărcii.
„Chiar înainte de a începe să lucrăm la stilul noului Duster, am lucrat la proporțiile sale, pentru a-i da o postură echilibrată… faptul că am început prin identificarea proporțiilor potrivite ne-a permis să evităm ulterior orice artificiu de stil’, spune David Durand, director de design Dacia.
Alegerea esențialului, eliminarea a tot ceea ce este artificial, filozofia Dacia se aplică perfect noului Duster. Echipa de design a început lucrul pornind de la volume simple: habitaclul, capota frontală orizontală, forma aripilor. Apoi, a asamblat toate elementele, rezultând un stil modern, cu planuri drepte și forme bine definite, aproape geometrice. Simplitatea formelor și a volumelor se reflectă în fiecare detaliu, de la partea frontală verticală la pasajele evazate ale roților, la hayonul amplu și suprafața vitrată laterală cu linii clare și înălțime mai mică. De altfel, Duster III este mai…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.auto-bild.ro