Sponzorizat de newsflash.ro
Google va cere în curând ca anunțurile politice de pe
platformele sale să informeze oamenii atunci când imaginile și înregistrările
audio au fost create cu ajutorul inteligenței artificiale (AI).
Regulile au fost create ca răspuns la “prevalența tot mai mare a instrumentelor
care produc conținut sintetic”, a declarat un purtător de cuvânt al
Google pentru BBC.
Schimbarea este programată pentru luna noiembrie, cu
aproximativ un an înainte de următoarele alegeri prezidențiale din SUAm scrie bbc.com.
Există temeri că IA va supraîncărca dezinformarea în jurul
campaniilor.
Politicile de publicitate existente ale Google interzic deja
manipularea mediilor digitale pentru a înșela sau induce în eroare oamenii cu
privire la politică, probleme sociale sau probleme de interes public.
Însă această actualizare va impune ca anunțurile electorale
să “indice în mod vizibil”
dacă acestea conțin “conținut
sintetic” care prezintă persoane sau evenimente reale sau cu aspect
realist.
Google a sugerat că etichete precum “această imagine nu descrie evenimente
reale” sau “acest conținut
video a fost generat sintetic” vor funcționa ca semnale de avertizare.
Afirmațiile vădit false care ar putea submina încrederea în
procesul electoral sunt, de asemenea, interzise la Google, potrivit politicii publicitare
a gigantului tehnologic.
Google cere ca anunțurile politice să dezvăluie cine a
plătit pentru ele și pune la dispoziție informații despre mesaje într-o
bibliotecă de anunțuri online.
Dezvăluirile privind conținutul modificat digital în anunțurile
electorale trebuie să fie “clare și
vizibile” și să fie plasate într-un loc unde este posibil să fie
observate.
Printre exemplele care ar justifica o etichetă se numără
imaginile sintetice sau audio care arată o persoană care spune sau face ceva ce
nu a făcut sau care prezintă un eveniment care nu a avut loc.
În martie,…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe adevarul.ro