Sponzorizat de newsflash.ro
Indiferent ce tip de magazin online deții sau gestionezi, principalul tău obiectiv este creșterea profitului. Îl poți atinge implementând diverse strategii de marketing, însă fără optimizarea SEO a site-ului e-commerce este aproape imposibil să obții rezultate relevante și sustenabile.
Magazinele online se confruntă cu anumite provocări distincte, cum ar fi procesele de livrare și returnare, care pot avea un impact negativ asupra deciziilor de achiziție ale clienților. Prin urmare, este vital să te asiguri că potențialii clienți descoperă site-ul tău, îl navighează fără probleme și găsesc toate informațiile necesare pentru a efectua o achiziție.
Nu lăsa nimic la voia întâmplării; o problemă minoră apărută în procesul de cumpărare, precum o încărcare a paginii cu 0.2 secunde mai lentă decât răbdarea utilizatorului poate afecta iremediabil experiența acestuia, conducând la abandonarea coșului de cumpărături sau chiar la pierderea încrederii în magazinul online.
Echipa SEO Genius îți dezvăluie mai jos principalele aspecte de care trebuie să ții cont atunci când optimizezi un magazin online.
Structurează site-ul ecommerce cât mai clar
O arhitectură bună a magazinului online poate contribui la clasarea paginilor tale pe Google, influențând capacitatea motoarelor de căutare de a găsi și indexa toate paginile importante și de a înțelege conținutul site-ului.
- Ai în vedere toate intențiile de căutare ale clienților tăi ideali atunci când stabilești categoriile și subcategoriile magazinului. Aceștia trebuie să aibă posibilitatea de a se întoarce în pagina principală din cel mult 3 sau 4 clicuri.
- Evită aglomerarea designului. Acolo unde are sens, poți implementa meniurile tip hamburger.
- Fiecare pagină trebuie integrată în arhitectura site-ului; leag-o prin linkuri interne de alte pagini ale magazinului online.
Arhitectura site-ului trebuie planificată atent încă de la începutul procesului de optimizare SEO a unui magazin online, pentru a evita cheltuieli suplimentare și a identifica din timp orice problemă.
Concepe URL-uri cu o structură simplă
Poți ajuta motoarele de căutare să localizeze și recupereze paginile web ale site-ului tău asigurându-te că fiecare are un URL unic, care respectă următoarele recomandări:
- include doar caractere mici sau doar caractere mari, nu le combina;
- include cuvinte descriptive care îl pot ajuta pe Google să înțeleagă despre ce este vorba în pagină (/produs/rochie-neagră-lungă în locul unui URL de tipul /produs/3545);
- asigură variante separate de URL pentru fiecare variantă a unui produs, folosind fie un segment de cale (/rochie/neagră), fie un parametru de interogare (/rochie?color=black).
Selectează cel mai potrivit tipar de navigație pentru magazinul tău
Pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului, poți opta pentru afișarea la cerere a anumitor subseturi de informații. De exemplu, la căutarea unor…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe newit.ro