Sponzorizat de newsflash.ro
Noile reglementări pentru Facebook, Youtube și Instagram au intrat în vigoare în România în urmă cu câteva luni.
Acestea au fost introduse pentru a transpune o Directivă UE care vizează combaterea discursului instigator la ură, a conținutului ilegal și a dezinformării.
Vezi și: Instagram are o funcție nouă: ce vei putea face de acum pe platforma de social media
Conținutul de pe Facebook, Instagram și YouTube, tratat la fel ca emisiunile radio-tv
Reglementările extind regulile deja existente pentru TV și Radio către mediul online. În acest sens, platformele de socializare sunt obligate să ia măsuri pentru a preveni difuzarea de conținut care încalcă aceste reguli.
„Suntem în plin proces de adaptare a normelor de utilizare a acestei legi, în ceea ce priveşte legislaţia secundară, Codul audiovizual, ca să vedem cum putem să îl aplicăm şi în ce măsură se potrivesc normele pentru televiziune pentru audiovizualul de pe diversele platforme folosite frecvent în România, Facebook, Youtube şi Instagram”, a declarat Mircea Toma, membru CNA.
Vezi și: Cum vezi dacă ți-a intrat cineva pe contul de Facebook
Măsurile CNA vizează și utilizatorii
Directiva europeană responsabilizează platformele de socializare și pe utilizatori, deopotrivă. În acest sens, utilizatorii trebuie să respecte normele și regulile stabilite de platforme. În caz contrar, conținutul lor poate fi șters, iar conturile lor pot fi suspendate sau chiar desființate, dacă nu se aliniază regulilor de bună conviețuire în mediul online.
De asemenea, publicul are dreptul de a face reclamații către CNA dacă constată nereguli în ceea ce privește conținutul difuzat pe platformele de socializare.
În viitorul apropiat, CNA va avea autoritate de „trusted partner”, în relația cu platformele de socializare. Acest lucru înseamnă că reclamațiile CNA vor fi luate în considerare cu mai multă atenție de către platforme, lucru care nu se…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe playtech.ro