Sponzorizat de newsflash.ro
Inditex, proprietarul mărcilor mult iubite la noi Zara, Pull&Bear, Bershka, Massimo Dutti a publicat astăzi rezultate excelente pentru primul semestru al anului, mărindu-și astfel decalajul față de competitori, bazându-se pe furnizorii locali pentru a oferi prețuri competitive în ciuda presiunilor inflaționiste asupra costurilor sale.
Vânzările semestriale ale Inditex (ITX) au totalizat 16,85 miliarde de euro, în creștere cu 13,5% față de cele 14,8 miliarde înregistrate pe parcursul aceleiași perioade a anului trecut. Estimările pieței erau de 16,68 miliarde de euro conform datelor FactSet. La nivel global, compania a deschis magazine în douăzeci de piețe ajungând la un număr total de 5.745 de locații fizice.
Vânzările brandului Zara (inclusiv Zara Home) au crescut cu 13,1% totalizând 12,362 miliarde de euro; în același timp vânzările Pull&Bear au fost mai mari cu 11,4% depășind cu puțin un miliard de euro, Stradivarius a crescut de asemenea la 1,075 miliarde de euro (17,7%), Bershka la 1,184 miliarde de euro (12,3%), Massimo Dutti la 842 de milioane de euro (16,8%) iar vânzările Oysho au sărit cu 18,3% la 346 milioane de euro.
Marjă brută de profit de 58,2% pentru Inditex (Zara)
În același timp, grupul spaniol de îmbrăcăminte a avut un profit net de 2,5 miliarde de euro în primul semestru, de asemenea în creștere cu 40%. Marja brută de profit pentru această perioadă a fost de 58,2% în timp ce marja netă a fost de 18,8%. Compania o numește în comunicatul remis drept “o performanță operațională foarte robustă datorită creativității echipelor și a realizării robuste a modelului de afaceri complet integrat”, proprietarul Zara fiind recunoscut pentru atingerea lui Midas și persistența rezultatelor bune chiar și în cele mai potrivnice condiții de business.
Pentru partea a doua a anului, Inditex se așteaptă la menținerea acelorași marje de profit, partea a doua a anului fiind una…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe zonait.ro