Sponzorizat de newsflash.ro
Epopeea numită Dacia Spring este pe cale să se încheie, noua divizie Ampere, special creată de Renault pentru fabricarea pe Continent a următoarei generații de EV-uri urmând să livreze ”Legend”, un fel de urmaș al Daciei Logan, dar electrică și cu preț sub 20 de mii de euro, înainte de subvenții.
Apreciată pentru prețul relativ accesibil dar criticată pentru orice altceva, de la performanțe și confort, până la calitatea acumulatorilor chinezești care uneori ajung la „combustie spontană”, Dacia Spring este învinsă până la urmă de intransigența autorităților europene care impun taxe usturătoare pe importurile din China. Tot din același motiv, Dacia Spring nu mai este pe lista autoturismelor electrice pentru care statul francez acordă subvenții. Spre exemplu, fără prima de 5000 de euro, Dacia Spring va ajunge anul viitor să fie mai scumpă decât Citroen e-C3, produs local și cu dotări/finisaje superioare.
Așteptat nu mai devreme de anul 2025, cel mai ieftin EV livrat de noua divizie Renault ”Ampere” ar putea avea un preț de numai 10.000 EUR în echiparea de bază, dacă Statul Român va păstra subvențiile generoase practicate până acum. Potrivit anunțului oficial, “Legend” va avea un consum redus, de numai 100 Whr/km și cu 75% mai puține emisii de carbon pe parcursul unui ciclu de viață, comparativ cu media vehiculelor actuale. Spre comparație, un Tesla Model 3 cu greu coboară sub pragul de 150-160 Whr/km și nici actuala Dacia Spring nu este cu mult mai jos, în ciuda greutății mult inferioare. Citind printre rânduri, putem anticipa că viitorul EV entry-level produs sub divizia Renault Ampere va fi o mașină micuță, cam înghesuită și probabil echipată cu un acumulator de capacitate modestă, acest ultim aspect fiind decisiv pentru obținerea unui cost de fabricație cât mai mic.
Iar acesta va fi atât un concurent pentru Dacia Spring, pe cât un înlocuitor direct, predecesorul…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe zonait.ro