Sponzorizat de newsflash.ro
Gata! E oficial! Dacia Duster model 2024 a fost prezentată! Am văzut-o pe viu și îi dedic câteva articole. În cel de față, mă ocup de motoare.
După cum ai văzut în articolul dedicat interiorului, Duster model 2024 reprezintă un progres uriaș. Sunt multe salturi legate de sistemele de infotainment, de spațiu și de accesibilitate. Toate sunt posibile doar datorită adoptării platformei CMF-B. Dar noua platformă a deblocat inclusiv accesul la motoare și sisteme de propulsie cunoscute din gama Dacia și Renault. Majoritatea nu mai fuseseră montate până acum pe Duster.
Singurul propulsor păstrat de la vechea gamă este cel de un litru cu trei cilindri, cu benzină și GPL, de 100 CP. Și asta pentru că o bună parte din cumpărătorii fostului Duster îl aleseseră. În echiparea standard, Essential, acesta va costa sub 20.000 de euro.
Marea noutate de sub capota lui Duster model 2024
Un pas mai sus se află noul sistem mild hybrid la 48 V numit TCe 130, bazat pe motorul turbo de 1,2 litri, cu trei cilindri, care funcționează în ciclu Miller și dezvoltă 130 CP. Are o baterie de 0,9 kWh care pune umărul la scăderea consumurilor cu aproximativ 10%. Îl știi de la Austral, iar la Duster, poate fi comandat cu tracțiune pe față sau integrală.
Toate variantele de mai sus vin exclusiv cu transmise manuală. Singura cutie automată din gamă este montată la versiunea de top, E-Tech, de 140 CP, cu sistem de propulsie de la Jogger. Poți citi despre el aici.
Firește, se nasc câteva întrebări, la care voi răspunde în cele ce urmează.
De ce a dispărut dieselul din gamă? Conform oficialilor de la Dacia, pentru că noua unitate de 1,2 litri îi ia cu brio locul, datorită consumului mic și cuplului mare. De ce nu există o cutie automată decât la E-Tech? Fiindcă cei care vor o mașină de oraș aleg hibridul full, în timp ce restul folosesc mai mult mașina la drum întins, unde cutia manuală este mai plăcută la condus. Eu aș fi montat cutia automată și la TCe-ul 130, dar ține cont că timpul nu este pierdut, teoretic acestea putând veni mai târziu.
În sfârșit, e tracțiunea integrală o integrală mecanică „adevărată“? Este! E fix ca la actualul Duster ca principiu, dar a fost un pic șlefuită. Adică au mai apărut două moduri de rulare, care pot fi alese de la selectorul rotativ de pe tunelul central. Acum există Eco, Normal, Zăpadă, Noroi/Nisip și Off-Road (echivalentul actualului Lock). Există și asistent la coborârea pantelor, și gardă la sol de 217 mm (cea mai mare din segment), respectiv 208 mm la 4×2, și unghiuri de atac de 31°, respectiv 36°, și o grafică dedicată pe ecranul central, care afișează înclinațiile longitudinale și laterale și cuplul transmis fiecărei punți.
Legat de sistemele de asistență, pilotul automat vine standard de la al doilea nivel de echipare (Expression) în sus. Faza lungă automată, la Extreme și Journey.
Citește pe…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.autoexpert.ro