Sponzorizat de newsflash.ro
Excursii gratuite și fraudulos inventate sau case fictive propuse pentru închiriere în perioada vacanţelor sunt doar câteva dintre cele mai frecvente ameninţări online atât înainte, cât şi în timpul călătoriilor, avertizează experţi în securitatea cibernetică, într-o analiză publicată recent.
“Pe măsură ce mercurul din termometre creşte şi aşteptăm cu nerăbdare să plecăm în vacanţă în locuri cât mai însorite, este, de asemenea, timpul să fim atenţi la înşelătoriile de pe Internet şi la ameninţările cibernetice. Fraudele asociate cu această perioadă reprezintă una dintre sursele cele mai profitabile pentru infractorii cibernetici. Numai în 2022, peste 62.400 de plângeri ale unor victime digitale au fost depuse la Comisia Federală pentru Comerţ din SUA. Considerând o pierdere medie de 1259 USD per victimă, se ajunge la o sumă totală de 104 milioane de dolari sustrase de escroci în acel an. Şi acestea sunt doar cazurile raportate”, afirmă Phil Muncaster, specialist în cadrul Eset, o companie producătoare de soluţii antivirus.
Potrivit sursei citate, un nou raport al Centrului de raportare a fraudelor Action Fraud avertizează că peste 15 milioane de lire sterline s-au pierdut în acest context în ultimul exerciţiu financiar numai în Marea Britanie, în creştere de 41% faţă de anul precedent. Pe acest fond, asociaţia comercială ABTA, din aceeaşi ţară, atrage atenţia asupra faptului că majoritatea celor mai frecvente tipuri de fraudă privind rezervarea de vacanţe implică biletele de avion, cazarea, excursiile cu tematică sportivă şi religioase, precum şi cluburile de vacanţă.
În acest mod, hackerii creează site-uri web false, postează reclame false pe site-uri web şi pe reţelele sociale şi, uneori, promovează oferte foarte ieftine folosind conturi online piratate sau carduri deturnate, pentru a plăti publicitatea capcanelor pe care le întind pe web.
Experţii în securitate cibernetică ai Eset au întocmit o listă a celor mai comune tipuri de fraudă şi a altor ameninţări la care utilizatorii să fie atenţi.
Pe prima poziţie se află promoţiile la vacanţe gratuite false, moment în care victimele sunt contactate prin e-mailuri, apeluri sau mesaje nesolicitate care susţin că au câştigat un sejur la o tombolă cu premii, la care nu au participat în realitate niciodată. “Dacă răspund, escrocii vor cere o taxă pentru a-şi debloca vacanţa “gratuită”, pentru a plăti de pildă nişte imaginare costuri de prelucrare a datelor. Desigur, nu există niciun premiu, iar banii plătiţi de victime ajung direct la escroci”, precizează specialiştii.
O a doua modalitate de fraudă practicată de către fraudatori se referă la site-urile clonate, aici fiind amintite replici ale paginilor originale deţinute de companii aeriene sau agenţii de turism. Utilizatorii sunt…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.digi-world.tv