Sponzorizat de newsflash.ro
Sudul industrial al Germaniei trebuie să își asigure aprovizionarea cu energie, în condițiile în care țara și-a închis anul acesta ultimul reactor nuclear.
Un proiect crucial: 700 de kilometri lungime, o capacitate de 4 gigawați și un cost de 10 miliarde de euro. Germania a lansat oficial construcția primei secțiuni a „SuedLink”, cu câțiva ani de întârziere.
Această ” autostradă a energiei electrice”, va însemna că „sudul Germaniei va putea beneficia în viitor de cantitățile mari de energie eoliană din nord”, s-a lăudat ministrul federal al economiei Robert Habeck.
Potrivit AFP, linia de înaltă tensiune de 700 de kilometri ar fi trebuit să intre în funcțiune anul trecut, conform primelor anunțuri făcute cu aproape un deceniu în urmă. Acum, obiectivul este de a o finaliza până în 2028.
Această extindere a rețelei electrice este menită să garanteze „o aprovizionare sigură cu energie electrică în Bavaria și Baden-Württemberg”, două regiuni bogate din sud, prin intermediul a două conexiuni de la municipalități din landul nordic Schleswig-Holstein.
Gazda unor companii importante, precum BMW și Mercedes, dar și a unui număr mare de întreprinderi mici și mijlocii, sudul Germaniei are nevoie de energie pentru a acoperi nevoile sectorului industrial. Și-a închis ultimul reactor nuclear, cu scopul de a acoperi 80% din necesarul de electricitate cu energii regenerabile până în 2030, închizând totodată centralele pe cărbune până cel târziu în 2038.
Linia din Schleswig-Holstein va folosi cabluri subterane, mai degrabă decât linii aeriene de înaltă tensiune, care întâmpină adesea rezistență la nivel local, mai ales din partea fermierilor.
Prima secțiune a se dovedește a fi dificilă, deoarece cablul va trece pe sub râul Elba, ceea ce va necesita săparea unui tunel cu o lungime de aproximativ 5,2 kilometri și un diametru interior de aproximativ 4 metri.
SuedLink va costa 10 miliarde de…
Sponzorizat de newsflash.ro
Citeste continuarea pe www.national.ro